Veelgestelde vragen

FAQ

Wat doet Cleanz?

Cleanz is een on-demand was- en stomerij service dat ophaalt en bezorgt waar en wanneer jij dat wilt. Je bent aan het goeie adres voor het wassen, strijken en stomen van al je kleding. Ook grote items zoals dekbedden en dekens kunnen wij voor jou reinigen. Wil je bijvoorbeeld ook de lakens laten strijken? Dan kan dat ook.

Cleanz zal binnenkort de diensten uitbreiden om je volledig te ontzorgen in het huishouden. Houd ons in de gaten!

Lees hier meer over Cleanz

Welke diensten biedt Cleanz aan?

Cleanz biedt 6 verschillende diensten aan:

Was service

Je was wordt gesorteerd op kleur en de juiste wasprogramma wordt gekozen. Je was wordt gedroogd en netjes gevouwen.

Stomerij service

De kledingstukken worden gecontroleerd op vlekken en waar nodig behandeld. De items worden gereinigd, gestreken en gehangen afgeleverd.

Overhemden service

De overhemden krijgen een uitgebreide behandeling en worden gecontroleerd op vlekken. De kragen en boorden worden standaard behandeld. De overhemden worden dan gereinigd en strak gestreken.

Dekbed & Deken

Grote items zoals dekbedden, dekens en matras-hoezen worden professioneel gereinigd in onze grote wasmachines. De items worden gecontroleerd, waar nodig voorbehandeld en dan gereinigd. Na de reiniging kun jij weer heerlijk slapen.

Lakenpakket

Alle lakens voor de lakenpakket service worden professioneel gereinigd en strak gestreken. Jij ontvangt je lakens schoon en gestreken weer terug bij je deur, zonder enkele moeite. Schone gestreken lakens dragen ook bij aan een goede nachtrust.

Alleen strijken

Jij wast, wij strijken. Doe je toch liever zelf de was, maar heb je een hekel aan strijken? Geen zorgen, Cleanz levert een eerste klasse strijkservice voor je kledingstukken. Alle items worden gestreken met stoom, geen hete platen! Vaarwel saaie strijkdagen.

Lees hier meer over onze diensten

Wat zijn jullie werktijden?

Wij halen en bezorgen van maandag t/m zaterdag van 9:00 uur t/m 20:00 uur. Je kan je ophaal- en bezorgmoment kiezen in een tijdslot van 2 uur.

Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur t/m 17:30 uur.

Wat is jullie werkgebied?

Op dit moment zijn wij werkzaam in heel Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Zeker weten of wij ook bij jou komen? Ga naar www.cleanz.nl en meld je aan met je postcode.

Nog niet in jouw gebied? Geen zorgen, we groeien, dus houd ons in de gaten!

Wat is Cleanz Business?

Cleanz Business is de wasserij en stomerij voor bedrijven, horeca en industrie. Voor de zakelijke segment biedt Cleanz maatwerk wasoplossingen, volgens de wasbehoeftes van de klant. In combinatie met vaste ophaal- en bezorgdagen en zonder vaste contracten. Met Cleanz Business nemen wij alle waszorgen voor bedrijven uit handen.

Lees hier meer over Cleanz Business

Wat is Cleanz Charity?

Cleanz Charity is een initiatief van Cleanz om behoeftigen te helpen die schone kleding nodig hebben. Cleanz komt naar je ophaaladres en geeft jou de mogelijkheid om je donatie met je vuile was mee te geven. We maken doneren gemakkelijker dan ooit.

Naast het helpen van je medemens door het doneren van schone kleding, bespaar je hiermee ook het milieu door het hergebruiken van kleding.

Lees hier meer over Cleanz Charity

Zijn jullie duurzaam bezig?

Bij Cleanz vinden we het niet alleen belangrijk om de beste service voor je kleding te geven, maar we richten ons daarbij ook op de lange termijn, op de toekomst.

Zo doen we dat:

– Verantwoord logistiek

– Energie efficiënt

– Waterbesparend

– Recyclen

Lees hier meer over Cleanz en duurzaamheid.

Houden jullie rekening met gezondheid en veiligheid?

Ja zeker. Vooral tegenwoordig is het belangrijk om de hygiëne en veiligheid te waarborgen. Cleanz doet dit op alle fronten waar mogelijk. Zowel voor onze klanten als voor onze teamleden houden wij richtlijnen aan om de gezondheid en veiligheid te beschermen.

Lees hier meer over Cleanz gezondheid en veiligheid.

Hoe werkt het?

Plaats een bestelling online: Klik op bestellen, registreer je voor de eerste keer of ga door als gast. Wij raden je wel aan om een account te maken. Dit is handig voor toekomstige bestellingen, zo hoef je geen adressen meer in te voeren en kun je alle bestellingen terug zien.

Hierna selecteer je de items die je wilt laten reinigen en vul je vervolgens het ophaal- en bezorg adres in (of je selecteert deze vanuit je favoriete adressen als je bent ingelogd).

Daarna kies je de ophaal- en bezorgdag samen met de tijdsloten die jou het beste uit komen. Tenslotte betaal je makkelijk online met iDeal, Apple Pay of creditcard.

That’s it! Je bestelling is geplaatst en je bent van je waszorgen af.

Lees hier meer over hoe het werkt.

Hoe verloopt de eerste pickup?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, komt er een Cleanz Valet langs om je kleding op te halen op de dag en tijdslot die jij hebt gekozen. Bij je eerste bestelling ontvang je gratis je eigen persoonlijke waszak!

Aan deur wordt jouw bestelling overgezet in de Cleanz waszakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. Standaard worden de aantal items voor de stomerij- , overhemden- en strijkservice aan deur geteld en gecontroleerd met je bestelling. De wasgoed wordt achteraf op locatie gewogen om zo te checken of deze met je bestelling klopt.

Zit je wasgoed al klaar in een zak? Zorg ervoor dat je wasgoed in wegwerp zakken zitten. Bij het inpakken van je wasgoed gebruiken wij nieuwe schone zakken. Vervolgens worden deze vervoerd in Cleanz waszakken. Kleding stukken voor overhemden-, stomerij- en strijkservice worden gehangen afgeleverd.

Bij je tweede bestelling heb je de persoonlijke waszak al in huis, want die laten we bij de eerste bezorging bij je achter. Je items moeten altijd mee in je persoonlijke Cleanz waszak.

Hoe lever ik mijn kleding aan?

Indien mogelijk vragen wij voorafgaand je bestelling de kleding te sorteren over de verschillende diensten die je gekozen hebt. Voor je eerste bestelling zal de Cleanz valet wachten tot je de kleding hebt overgezet in de Cleanz zakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING.

Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten online wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Moet ik mijn was van te voren sorteren?

Nee dat hoeft niet, maar mag wel. Indien je de was niet zelf sorteert, zullen onze wasprofessionals dat uiteraard voor jou doen. Cleanz sorteert de was op de beste wijze mogelijk, maar we zijn niet verantwoordelijk voor kleur doorloop in de was.

Hou er rekening mee dat nieuwe gekleurde kledingstukken kunnen afgeven en deze dus correct moeten worden gesorteerd. Heb je een nieuw kledingstuk dat gewassen moet worden? Geef dit dan altijd online door bij het besteloverzicht via de notities/ instructies. Het is dan ook handig om dit kledingstuk in een apart zakje mee te geven, dan kunnen wij hier rekening mee houden. Indien nodig nemen wij contact met je op voor verdere behandeling.

De was zelf sorteren kan op twee verschillende manieren:

1. Stop de lichte was als eerst in de waszak en de donkere was bovenop (of andersom).

2. Lever de gescheiden was in twee (of meer) aparte wegwerpzakken aan en stop de zakken in je Cleanz waszak.

Wat gebeurt er nadat mijn bestelling is opgehaald?

Nadat we je bestelling hebben opgehaald, wordt deze gebracht naar onze Cleanz Center. Dit is de thuisbasis waar alles wordt gecontroleerd, verwerkt, gesorteerd en gereinigd.

Jouw wasgoed wordt gewogen en gecontroleerd met je bestelling. Items voor de stomerij service worden hier nogmaals geteld, gecontroleerd en gelabeld. We checken of er geen bijzonderheden zijn die eventueel gemarkeerd moeten worden.

Met het verwerkingsproces kan het voorkomen dat er misschien een andere item of een te kleine waspakket is geslecteerd. In dit geval communiceren wij dat altijd en ontvang je na akkoord een factuur per mail of een betaallink om het resterend bedrag te betalen.

Hoe weten jullie wat ik heb meegegeven?

De Cleanz valet zal aan deur de items voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice tellen. Dit wordt genoteerd en gecontroleerd met je bestelling. Zo weet jij (en wij) hoeveel items je hebt meegegeven.

Voor de standaard wasservice worden de items niet geteld, aangezien dit om grotere aantallen gaat en het niet praktisch en haalbaar is bij elke klant aan deur te tellen. Je kan er 100% vanuit gaan dat je items veilig worden vervoerd en ten alle tijden apart in gescheiden wastrommels worden gewassen en gedroogd. Nooit samen met anderen!

Moet ik vlekken aangeven in mijn kledingstukken?

Dat is zeker handig! Zo kunnen wij de vlekken makkelijk vinden en behandelen. Het is echter handiger de exacte bron van elke vlek te kennen, aangezien de beste behandeling verschilt per type vlek en stofsoort. Als je weet waar de vlek vandaan komt, laat het dan zeker weten!

Uiteraard inspecteren onze wasprofessionals bij de stomerij service en overhemden service standaard de kledingstukken op vlekken. Je kunt de notities/instructies altijd online bij je bestelling aangeven.

Hoe geef ik speciale instructies door?

De eenvoudigste manier om speciale instructies voor je bestelling door te geven, is door deze online in te vullen bij de instructies/notities tijdens het bestelproces. Deze nemen wij altijd mee in je bestelling.

Ben je vergeten deze in te vullen en wil je toch nog wat doorgeven? Stuur dan een mail naar care@cleanz.nl met je ordernummer en notities/instructies of neem contact op via de chat en wij zullen ervoor zorgen dat ze aan je bestelling worden toegevoegd.

Ontvang ik Cleanz zakken van jullie?

Ja, helemaal gratis! Bij je eerste bestelling ontvang je persoonlijke waszakken voor je was-, stomerij- en strijkgoed.

De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING. Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten online wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Lees hier meer over hoe het werkt.

Wat kan ik bij Cleanz laten reinigen?

Veel! We reinigen alle soorten kledingstukken. Van sokken tot aan bruidsjurken, maar ook grote items zoals dekbedden, matras-hoezen en dekens kunnen wij op professionele wijze voor je reinigen. Heb je bedlakens die je gewassen en netjes gestreken wilt hebben? Geen probleem! Ook dat kunnen wij verzorgen.

Bekijk hier alle items die wij accepteren voor reiniging.

Zijn er items die Cleanz niet reinigt?

Op dit moment zijn er een aantal items die Cleanz niet kan accepteren voor reiniging vanwege de aard van het item of het risico dat ze kunnen vormen voor ons team.

De volgende items kunnen wij niet accepteren voor reiniging:

Bepaalde grote items

– Matrassen (hoezen wel)

– Gordijnen

– Bankhoezen

– Karpetten

Deze specifieke items gaan vaak gepaard met een reinigingsproces waar een hoger risico aan zit verbonden voor een optimale reiniging en hebben daarom besloten deze voorlopig niet op te nemen in onze diensten.

 

Verontreinigde items

We accepteren geen items die besmet zijn met:

– Lichaamsvloeistoffen van een mens of huisdier

– Overmatig haar van huisdieren

– Schimmel

– Bedmijt

– Gevaarlijke chemische resten

Deze items kunnen een risico vormen voor de veiligheid van onze medewerkers en/of ze kunnen een risico vormen voor de items van andere klanten die ook in onze Cleanz Center worden gereinigd.

 

Kledingstukken voor specialistische reiniging

– Kleding met leder

– Kleding met suède

– Bont (bontjassen)

– Hoeden

– Schoenen

– Portemonnees/handtassen

– Riemen

Deze kledingstukken hebben speciale zorg nodig die buiten ons vakgebied valt.

Wij kunnen ten alle tijden besluiten een artikel niet te reinigen. Uiteraard ontvangt je het gehele bedrag van het niet gereinigde artikel retour. Je kan Cleanz altijd contacteren voor vragen over een item/kledingstuk. Stuur ons een e-mail naar care@cleanz.nl of een bericht via de chat.

Ik ben allergisch voor bepaalde soorten wasmiddelen, wat zijn mijn opties?

Je veiligheid is heel belangrijk voor ons. Er zijn 2 opties die wij aanbieden:

1. Voor onze klanten die allergisch zijn voor wasmiddelen met parfum en dergelijke stoffen, bieden wij een hypo-allergene optie aan. Zoals neutral 0% wasmiddelen. Geef dit altijd aan bij het veld instructies/notities tijdens het bestel proces.

2. Heb je liever dat wij jouw eigen wasmiddelen gebruiken die je gewend bent? Dan kan je die ook meegeven met je bestelling. Stop deze bovenop je kleding in de waszak. Onze wasprofessionals weten dan automatisch dat zij met jouw wasmiddelen moeten wassen.

Kan ik mijn eigen wasmiddel/wasverzachter meegeven?

Bij Cleanz zit alles in de prijs inbegrepen, dus ook de wasmiddel en wasverzachter. Heb je liever toch dat we jouw eigen wasmiddel/wasverzachter gebruiken? Dan kan dat zeker. Zorg er dan voor dat je de wasmiddel/wasverzachter bovenop je kleding in de Cleanz waszak legt. Zo weten onze was-proffesionals meteen dat jouw was met je eigen wasmiddel moet worden gewassen.

Krijgen jullie alle vlekken eruit?

Bij Cleanz doen we er alles aan om je vlekken eruit te krijgen. Onze wasprofessionals zijn gespecialiseerd in alle soorten vlekken, maar dat geeft helaas geen garantie dat alle vlekken eruit komen. Wat wij wel garanderen, is dat wij er alles aan zullen doen!

Tijdens het bestelproces kun je online notities/instructies aangeven. Het is dan handig om aan te geven om wat voor vlek het gaat, aangezien de beste behandeling verschilt per type vlek en stofsoort.

In sommige gevallen is een verdere behandeling van hardnekkige vlekken verbonden aan een risico. In dit geval bespreken wij dit altijd als eerst met jou voordat wij verder gaan met de behandeling.

De vlekken controle en behandeling van kledingstukken geldt niet voor de standaard Wasservice (wassen, drogen & vouwen), maar alleen voor de stomerij- en overhemden service.

Drogen jullie alles af wat ik meegeef voor de was?

Kort gezegd: Ja. Wij drogen alles wat je meegeeft voor de standaard Wasservice. We houden wel rekening met items die een kortere droogtijd nodig hebben en langere droogtijden, onze experts beoordelen dit op stofsoort.

Houd er wel rekening mee dat alle items die je meegeeft in je was geschikt zijn voor de droger. Door de grote hoeveelheden kleding die wij dagelijks verwerken, kunnen wij de care labels niet controleren van elke kledingstuk in de was. Kleding dat nooit eerder is gedroogd kan gevoelig zijn voor krimp. Dit maakt deel uit van het normale slijtageproces. Sommige fabrikanten bouwen een zekere mate van krimp in voor hun artikelen, en na verloop van tijd wordt dit meer merkbaar. Cleanz is niet aansprakelijk voor items die krimpen tijdens de standaard Wasservice.

Wil je voor je kledingstukken de beste service geven? Dan is onze stomerij service een optie: Kleding stukken die je meegeeft voor de stomerij- en overhemden service worden door onze experts wel per stuk gecontroleerd en behandeld volgens de care label en expertise. Je kledingstukken worden na de reiniging ook professioneel gestreken en op een hanger afgeleverd.

Wassen jullie mijn kleding apart?

Je kleding wordt ten alle tijden apart gewassen en gedroogd, apart van de bestellingen van andere klanten. Wij garanderen dat wij jouw wasgoed nooit met die van anderen mixen. Wij houden jouw was gescheiden, elke stap in het proces. Van het sorteren, wassen, drogen en vouwen, tot aan het inpakken van je was.

Op welke temperatuur wassen jullie?

Standaard wassen wij jouw was op 30°C graden. Heb je ook genoeg bad- en bedlakens meegegeven, dan sorteren wij deze apart van je kleding. Bad- en bedlakens moeten namelijk op een hogere temperatuur worden gewassen voor een optimale reiniging en worden zo voor 99 % verwijderd van alle huisstofmijt, bacteriën en schimmels.

Overzicht Cleanz wastemperaturen:

– Standaard kleding > 30° C graden

– Standaard kleding, extra vervuild > 40° C graden

– Bad- en bedlakens > 60° C graden

– Keuken-was, vervuild > 95° C graden

Naast deze wastemperaturen die wij in het algemeen hanteren, hebben wij ook verschillende professionele wasprogramma’s die speciaal ontwikkeld zijn voor diverse soorten items en stoffen. Onze wasprofessionals houden hier rekening mee. Een fijne was zullen wij dan ook sorteren en wassen op een fijne wasprogramma.

Wat als ik een kledingstuk heb wat alleen op de handwas mag?

Kledingstukken die alleen op de handwas mogen, moeten ten alle tijden worden gekozen voor de stomerij service. Deze items voeg je per stuk aan je online-wasmand. Kledingstukken voor de handwas zijn vaak kwetsbaar voor hoge temperaturen en intensievere wasprocessen.

Onze was-professionals zullen deze items per stuk behandelen volgens de juiste behandeling-methode. De handwas kledingstukken ontvangen bij Cleanz, net zoals de stomerij items een uitgebreide behandeling zoals het behandelen van vlekken en een eerste klasse strijkservice. Je ontvang je item gestreken op een hanger terug.

Waarmee moet ik rekening houden met de standaard Wasservice (wassen, drogen & vouwen)?

Waneer je jouw standaard wasgoed meegeeft aan Cleanz, is het belangrijk de onderstaande instructies te volgen:

– Zorg er altijd voor dat alle kledingstukken die je meegeeft voor de was geschikt zijn (minimaal 30° C graden) voor de was en droger. Items die alleen geschikt zijn voor de stomerij of handwas mogen niet in de standaard Wasservice. Het controleren van de care labels is de beste manier om schade te voorkomen aan je kledingstukken. Onze wasprofessionals zetten je items apart die niet geschikt zijn voor de standaard Wasservice, maar dat geeft geen garantie dat ze altijd niet geschikte items uit de was sorteren. Cleanz is niet aansprakelijk voor items die voor de verkeerde service zijn ingestuurd.

– Controleer altijd je zakken voordat je de was aan ons meegeeft. Pennen, make-up en soort gelijke items kunnen ervoor zorgen dat een deel of je hele was wordt beschadigd. Met weinig tot geen kans op het verwijderen van de nieuwe schade. In de meeste gevallen komen wij deze items wel tegen, aangezien onze was-proffesionals standaard je zakken controleren voordat ze de was in gaan. Het kan voorkomen dat deze items alsnog worden gemist, in dit geval is Cleanz niet aansprakelijk voor de eventuele schade dat is voortgekomen uit deze vergeten items. Persoonlijke items die wij tegenkomen in je was, zoals geld, sieraden en soort gelijke items worden altijd geretourneerd. Het kan voorkomen dat deze items worden gemist en verloren gaan tijdens het wasproces. Cleanz is niet aansprakelijk voor persoonlijke items die verloren gaan tijdens het wasproces.

– Wij adviseren om delicate items zoals beha’s en lingerie en soortgelijke items in een wasnetje mee te geven voor de beste wasresultaten. Dit soort items met haakjes kunnen aan de wastrommel, wasdroger of andere kledingstukken blijven haken en voor schade zorgen aan je items die wij niet kunnen voorkomen, omdat dit deel uitmaakt van de normale wasproces. Cleanz is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door items die vasthaken aan de machine of kledingstukken.

Je kan Cleanz altijd contacteren voor vragen over een item/ kledingstuk. Stuur ons een e-mail naar care@cleanz.nl of een bericht via de chat.

Lees hier meer over de diensten van Cleanz

Wat is het verschil tussen de diensten ‘Wassen, drogen & vouwen’ en ‘Stomerij service’?

De stomerij service omvat vlekken behandeling, reiniging en professioneel strijken. Onze “spotters” hebben tientallen jaren ervaring in het identificeren en behandelen van vlekken en zullen alles eraan doen om de vlekken uit je kleding te krijgen. Alle kledingstukken worden hier bij elke stap van het proces geïnspecteerd voordat deze worden bezorgd.

Daarentegen omvat de standaard Wasservice geen vlekken behandeling en de kledingstukken worden niet gestreken. Hier wordt alles op 30 graden gewassen, gedroogd en netjes opgevouwen. Afhankelijk van het soort wasgoed kan dat ook op 40 en 60 graden worden gewassen, handdoeken en lakens kunnen namelijk op een hogere temperatuur worden gewassen voor een optimale reiniging. Laat dat maar aan ons over!

Lees hier meer over de diensten van Cleanz.

Kan ik ook handdoeken en bedlakens meegeven met de was?

Ja dat is geen enkel probleem. De lakens worden wel alleen gewassen, gedroogd, gevouwen en niet gestreken. Wil je wel alle bedlakens netjes gestreken hebben?

Bekijk dan ons lakenpakket service.

Kan ik ook mijn dekbed door jullie laten reinigen?

Ja zeker! Cleanz is gespecialiseerd in het reinigen van diverse soorten dekbedden. Denk hierbij aan donzen, synthetische en wollen dekbedden. Het professioneel laten reinigen van je dekbed/deken zorgt er voor dat de oude veerkracht en warmte isolatie herstelt en het zorgt ook voor een optimale nachtrust.

Naast het reinigen van je dekbed, reinigen wij ook dekens, matras-hoezen, slaapzakken en kussens. We hebben ook een lakenpakket service waar al je bedlakens professioneel worden gewassen en gestreken! Slaap lekker.

Lees hier meer over de dienst dekbed en deken

Wie reinigt mijn bestelling?

Cleanz! Wij zijn tot nu toe de enige echte on-demand was- en stomerij service in Nederland met de diensten in eigen beheer. Dat betekent dat wij de was niet uitbesteden aan lokale wasserettes zoals de concurrent dat wel doet.

Jouw was is onze was! Door alles in eigen beheer te verzorgen, kunnen wij de kwaliteit waarborgen en de kosten omlaagdrukken. Wij hoeven namelijk geen winstmarges bovenop de lokale wasserette prijzen te zetten.

Hoeveel wasgoed past er in de Cleanz waszak?

Cleanz levert gratis grote waszakken aan bij je eerste bestelling. In een Cleanz waszak passen ongeveer 2 volle wastrommels, wat gelijk is aan maximaal 12 kg. Wij houden rekening met je bestelling, dat betekent dat als jij bijvoorbeeld een Large waspakket selecteert (gelijk aan max. 18 kg), wij 2 Cleanz waszakken aanleveren voor je wasgoed.

Wat zijn jullie bezorgtijden?

Wij halen en bezorgen van maandag t/m zaterdag van 9:00 uur t/m 20:00 uur in tijdsloten van 2 uur.

Wat is jullie bezorg-gebied?

Op dit moment zijn wij werkzaam in heel Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Zeker weten of wij ook bij jou komen? Ga naar www.cleanz.nl en meld je aan met je postcode.

Nog niet in jouw gebied? Geen zorgen, we groeien, dus houd ons in de gaten!

Hoe plan ik een pick-up?

Ga naar www.cleanz.nl en klik op bestellen. Meld je aan met je postcode en maak een account aan of ga door als gast. Volg verder simpel de stappen. Wij raden je wel aan om een account aan te maken. Voor toekomstige bestellingen is dit handig en ga je sneller door het bestelproces heen.

Hoe bereid ik mij voor op een pick-up?

Indien mogelijk vragen wij voorafgaand je pick-up de kleding te sorteren over de verschillende diensten die je gekozen hebt. Voor je eerste bestelling zal de Cleanz valet wachten tot je de kleding hebt overgezet in de Cleanz zakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING.

Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Hoe ver van te voren kan ik een pick-up inplannen?

Voor nu hanteren wij minimaal 24 uur van te voren voor het plannen van een pick-up. Het systeem geeft dit automatisch aan tijdens het bestelproces. Een spoed bestelling plaatsen voor dezelfde dag of in minder dan 24 uur is helaas (nog) niet mogelijk.

Hoe snel is mijn bestelling klaar?

Voor nu hanteren wij een retourtijd van 48 uur, waarbij zondag niet meetelt en met uitzondering van feestdagen. Het systeem geeft dit automatisch aan tijdens het bestelproces. Natuurlijk kan je zelf inplannen wanneer jij de bezorging wilt, dus ook later dan 48 uur als jou dat beter uitkomt.

Het kan voorkomen dat wij wat meer tijd nodig hebben voor een bepaald kledingstuk (alleen bij de stomerij- en overhemden service). I.v.m. bijvoorbeeld een vlek die wij opnieuw moeten behandelen. In dit geval nemen wij hiervoor van te voren contact met jou op.

De bezorger zal altijd zijn best doen om je bestelling op de door jouw gekozen dag en tijdslot te bezorgen. Het kan echter onverhoopt gebeuren dat je bestelling vertraging oploopt. Denk hierbij aan drukte op de weg, afsluitingen, enzovoorts. We vragen hiervoor jouw begrip. Vertragingen worden altijd gecommuniceerd.

Kan ik mijn ophaal- en/of bezorgtijden wijzigen?

Je kan tot twee uur voor je tijdslot een bestelling wijzigen. Neem in dit geval z.s.m. contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat.

Wat als ik een ophaal- of bezorgmoment mis of op het laatste moment annuleer?

Je kunt altijd zonder extra kosten een ophaal- of bezorgmoment aanpassen of annuleren tot twee uur voor het geselecteerde tijdslot. Niet gelukt om voor de deadline de wijziging door te geven? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat, dan kijken wij samen naar de mogelijkheden.

Indien je niet hebt afgezegd of je tijden hebt gewijzigd en we staan voor een dichte deur, kunnen wij een ‘no-show fee’ van € 4,99 rekenen. Jouw Cleanz valet wordt natuurlijk door ons betaald om je bestelling op te halen of te bezorgen (zelfs als je er niet bent). De fee wordt achteraf na de bezorging gefactureerd per mail. We vragen hiervoor jouw begrip.

IS het mogelijk mijn bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen?

Ja, zolang het alternatieve adres zich binnen ons servicegebied bevindt. Dit kan bij jouw thuisadres, op kantoor, op de sportschool of bij de buren. Het maakt niet uit, de voorwaarde is dat er iemand aanwezig is die de was meegeeft of aanneemt.

Is het mogelijk dat Cleanz mijn bestelling bij de receptie ophaalt/bezorgd?

Ja dat is mogelijk. Als je in een gebouw woont/werkt met een conciërge/receptie/portier en je bestelling daar achterlaat of wilt laten bezorgen, dan kan je dat bij de instructies/notities veld aangeven tijdens het bestelproces met bijvoorbeeld ‘Graag mijn bestelling bij de receptie bezorgen’. Wij nemen de instructies/notities altijd mee in je bestelling.

Betaal ik ophaal- en bezorgkosten

Bij bestellingen vanaf € 29,95 rekenen wij geen ophaal- en bezorgkosten. Er is wel een minimale bestelwaarde van € 29,95. Bestellingen onder € 29,95 worden automatisch aangevuld tot aan het minimale bestelbedrag, zodat wij jouw bestelling alsnog kunnen verwerken. Wij rekenen ook geen extra service fees, omdat wij alles in eigen beheer reinigen en bezorgen.

Wie bezorgd mijn bestelling?

Cleanz Valets: Voor het bezorgen van je bestelling werken wij met eigen bezorgers. Zo hebben wij alles in eigen beheer van a tot z.

Hoe weten jullie wat ik heb meegegeven?

De Cleanz valet zal aan deur de bestelling met je doornemen. Standaard worden de aantal items voor stomerij-, overhemdenen strijkservice geteld aan deur en gecontroleerd met je bestelling. Jouw waszak voor de ‘wassen, drogen & vouwen’ service wordt bij onze Cleanz Center gewogen en gecheckt met je bestelling.

Kan ik mijn eigen tas meegeven?

Nee dat kan niet. Jouw bestelling moet altijd in Cleanz waszakken worden meegegeven die je van ons ontvangt. Deze zijn gekoppeld aan jouw gegevens. Bestellingen die niet worden meegegeven in Cleanz waszakken, kunnen niet mee. Je kan je was wel voorbereiden in wegwerpzakken en deze vervolgens in je Cleanz waszak meegeven.

Is er een minimum bestelbedrag?

Ja, wij hanteren op dit moment een minimum bestelbedrag van € 29,95. We accepteren alsnog bestellingen onder het minimum van € 29,95, maar deze worden aangevuld met een toeslag die het verschil weerspiegelt. (Met andere woorden, je betaalt minimaal € 29,95 per bestelling, zelfs als de bestelwaarde lager ligt dan € 29,95)

Hoe kan ik betalen?

Alle betalingen verlopen online via iDeal, Apple Pay of creditcard.

Wat zijn jullie prijzen?

Wist je dat Cleanz de beste on-demand was- en stomerij service prijzen heeft van Nederland? Wij verzorgen namelijk alles in eigen beheer. We hebben geen verborgen kosten en we rekenen geen service fees!

Bekijk hier een overzicht van al onze prijzen.

Zijn er verborgen kosten?

Absoluut niet. Er zijn geen verborgen kosten verbonden aan Cleanz. Hoewel een groot deel van onze branche wel werkt met extra kosten, zoals service fees, streven wij ernaar volledig transparant te zijn en brengen we geen extra kosten in rekening voor onze diensten.

Je kunt ons altijd contacteren voor vragen over de prijzen, facturering of betalingen, door een e-mail te sturen naar care@cleanz.nl.

Bekijk hier een overzicht van al onze prijzen.

Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?

Als je een geldige kortingscode hebt, dan kun je deze direct tijdens het plaatsen van je bestelling inwisselen door in je bestelformulier op ‘Voeg kortingscode toe’ te klikken en de code in te voeren. De korting wordt vervolgens automatisch toegevoegd aan je bestelling. Je kunt maximaal 1 kortingscode gebruiken per bestelling.

Wat als ik een item mis in mijn bestelling?

Cleanz zorgt ervoor dat je bestelling altijd apart wordt behandeld, van het ophalen tot aan de bezorging. In het zeldzame geval dat er een item zoekraakt, laat het ons dan onmiddellijk weten door een e-mail te sturen naar care@cleanz.nl of door contact op te nemen via de chat. We zullen er alles aan doen om de zoekgeraakte item te traceren. Elke ontbrekende item moet binnen 24 uur na levering worden vermeld. Items worden 14 dagen na bezorging daadwerkelijk als verloren beschouwd.

Hoe wordt ik gecompenseerd als er een item verloren is?

Om een vergoeding te ontvangen moet deze binnen 24 uur na de levering van je bestelling aan ons worden gemeld, zo is de kans groot dat wij de vermiste item vinden. Elke vergoeding voor een verloren item is beperkt tot (10) keer het bedrag van de reinigingskosten met een maximum van € 100. In andere gevallen wordt dit per item beoordeeld door Cleanz. Alle claims worden geval per geval beoordeeld en beslissingen over verloren items en de vergoedingen zijn ter beoordeling van Cleanz en zijn definitief.

Cleanz is niet aansprakelijk voor verloren items zoals geld, sieraden, manchetknopen enzovoorts.

Wat als er een kledingstuk is beschadigd?

Cleanz doet er natuurlijk alles aan om schade aan je kledingstuk te voorkomen. Helaas zal elk kledingstuk, ongeacht het merk of de kwaliteit, na verloop van tijd verslijten. Er is niets dat Cleanz kan doen om dit te voorkomen of te voorspellen wanneer dit zal gebeuren. Voor schade dat voortkomt uit normale slijtage, biedt Cleanz geen vergoeding aan.

Volgens de industrienormen wordt het volgende als normale slijtage beschouwd:

– Krimp door herhaaldelijk wassen

– Kleurvervaging

– Kleine gaatjes of scheurtjes

– Knoop schade

– Verdunning van stof

– Verkleuring veroorzaakt door hygiëne

– of schoonheidsproducten (deodorant, parfum, eau de cologne)

Cleanz is ook niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat bij het plaatsen van een bestelling niet de juiste dienst is geselecteerd. Bijvoorbeeld het selecteren van de wasservice in plaats van de stomerij service of wanneer items in verkeerde zakken worden meegegeven. Bijvoorbeeld wanneer kledingstukken die alleen geschikt zijn voor de stomerij service, in de wasservice zak worden geplaatst. Onze wasprofessionals zullen deze items uiteraard apart zetten bij het concluderen van een foute sortering, maar het kan zijn dat wij dit over het hoofd zien en zijn daarom niet aansprakelijk voor een verkeerde sortering van de klant.

Cleanz is evenmin aansprakelijk voor schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot losse voorwerpen zoals pennen en lippenstift.

Wat is het beleid van Cleanz voor items met kralen en pailletten?

In geval onze professionals een risico identificeren, nemen wij contact op en vragen jou ons goedkeuring te verlenen en Cleanz vrij te stellen van elke aansprakelijkheid als er schade zou optreden tijdens het reinigingsproces, aangezien er enkele risico’s zijn aan de bevestigde kralen en pailletten als gevolg van de mechanische werking van het reinigingsproces.

We nemen uiteraard alle voorzorgsmaatregelen om dergelijke kledingstukken te beschermen, door ze bijvoorbeeld binnenstebuiten te keren en ze in beschermende netzakken te doen, zodat ze niet verstrikt raken.

Wat doet Cleanz als er stomerij items in de wasservice waszak zitten?

In geval wij items tegenkomen in de wasservice die alleen geschikt zijn voor de stomerij service, zullen wij deze niet reinigen met de was. Wij zullen dan contact met je opnemen en adviseren wat het beste reinigingsmethode is voor de desbetreffende kledingstuk. Wij wachten dan op jouw goedkeuring voordat wij verder gaan met de reiniging. Als wij niets van je horen sturen wij deze ongereinigd terug met je wasservice bestelling.

Gezien de grote hoeveelheden van de bestellingen die we reinigen, kunnen we niet garanderen dat wij de kledingstukken in de wasservice die alleen voor de stomerij bestemd zijn, zullen identificeren.

Wat als de vlekken er niet uit zijn?

De vlekken controle en behandeling van kledingstukken geldt niet voor de standaard wasservice (wassen, drogen & vouwen), maar alleen voor de stomerij- en overhemden service.

Bij Cleanz doen we er alles aan om je vlekken eruit te krijgen. Onze wasprofessionals zijn gespecialiseerd in alle soorten vlekken, maar dat geeft helaas geen garantie dat alle vlekken eruit komen. Wat wij wel garanderen, is dat wij er alles aan zullen doen!

In sommige gevallen is een verdere behandeling van hardnekkige vlekken verbonden aan een risico. In dit geval bespreken wij dit altijd als eerst met jou voordat wij verder gaan met de behandeling.

Helaas zijn er vlekken die ondanks het een paar keer opnieuw behandelen niet (volledig) kunnen worden verwijderd, in dit geval leveren wij het item gereinigd en gestreken retour, ondanks de vlek die er niet uitgaat.

Wanneer is Cleanz aansprakelijk voor schade?

Cleanz is bij de volgende gevallen niet aansprakelijk:

– Voor schade die verband houdt met normale slijtage, zie de vraag hierboven voor wat normale slijtage inhoudt.

– Voor schade die ontstaat doordat niet de juiste service is geselecteerd bij het plaatsen van een bestelling. Zie de vraag hierboven voor meer informatie.

– Voor schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, zaken als pennen en lippenstift.

Cleanz is bij de volgende gevallen wel aansprakelijk:

Voor alle items die buiten het bovenstaande als beschadigd worden beschouwd, zal Cleanz het item vergoeden beperkt tot (10) keer het bedrag van de reinigingskosten met een maximum van € 100. In andere gevallen wordt dit per item beoordeeld door Cleanz. Alle claims worden geval per geval beoordeeld en beslissingen over beschadigde items en de vergoedingen zijn ter beoordeling van Cleanz en zijn definitief.

Wat is het beleid van Cleanz wanneer er bestaande schade aan kleding wordt geconstateerd?

In geval onze professionals bestaande schade ontdekken en een risico bestaat op verdere schade tijdens het reinigingsproces, nemen wij contact op en vragen jou ons goedkeuring te verlenen en Cleanz vrij te stellen van elke aansprakelijkheid als er verdere schade zou optreden tijdens het reinigingsproces. Hierdoor kan de bezorg datum enkele dagen vertraging oplopen.

Wat is het beleid van Cleanz bij verkleuring in de wasservice?

Voor de dienst wasservice (wassen,drogen & vouwen) is het mogelijk de sortering zelf te doen of deze aan Cleanz over te laten. Cleanz sorteert de was op de beste wijze mogelijk, maar we zijn niet verantwoordelijk voor kleur doorloop in de was.

Hou er rekening mee dat nieuwe gekleurde kledingstukken kunnen afgeven en deze dus correct moeten worden gesorteerd. Heb je een nieuw kledingstuk dat gewassen moet worden? Geef dit dan altijd online door bij het besteloverzicht via de notities/ instructies. Het is dan ook handig om dit kledingstuk in een apart zakje mee te geven, dan kunnen wij hier rekening mee houden. Indien nodig nemen wij contact met je op voor verdere behandeling.

De was zelf sorteren kan op twee verschillende manieren:

1. Stop de lichte was als eerst in de waszak en de donkere was bovenop (of andersom).

2. Lever de gescheiden was in twee (of meer) aparte wegwerpzakken aan en stop de zakken in je Cleanz waszak.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als Cleanz niet de mogelijkheid krijgt deze te bezorgen?

In het zeldzame geval dat een klant de levering annuleert en geen nieuwe afspraak maakt, nemen we regelmatig contact met je op via telefoon en daarna e-mailherinneringen gedurende maximaal 3 maanden. Als we na 3 maanden nog steeds niet in staat zijn om je bestelling te bezorgen, doneren we de kleding namens die klant aan een lokaal goed doel.

Wat gebeurt er als Cleanz voor een dichte deur staat bij de bezorging?

Je kunt altijd zonder extra kosten een ophaal- of bezorgmoment aanpassen of annuleren tot twee uur voor het geselecteerde tijdslot. Niet gelukt om voor de deadline de wijziging door te geven? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat, dan kijken wij samen naar de mogelijkheden.

Indien je niet hebt afgezegd of je tijden hebt gewijzigd en we staan voor een dichte deur, kunnen wij een ‘no-show fee’ van € 4,99 rekenen. Jouw Cleanz valet wordt natuurlijk door ons betaald om je bestelling op te halen of te bezorgen (zelfs als je er niet bent). De fee wordt achteraf na de bezorging gefactureerd per mail. We vragen hiervoor jouw begrip.

Wat doet Cleanz als er een item wordt geïdentificeerd met kans op kleur doorloop?

In geval wij items tegenkomen met kans op kleur doorloop zullen wij contact met je opnemen en in overleg bepalen wat de verdere procedure zal zijn. Het kan ook zijn dat wij de item retour leveren zonder reiniging, ondanks je ons goedkeuring hebt verleend en ons vrij hebt gesteld van elke aansprakelijkheid. Omdat ze een risico kunnen vormen voor andere kledingstukken die tegelijkertijd worden gereinigd. Wij zullen dan het bedrag van de reiniging terug storten op je rekening.

Veelgestelde vragen

FAQ

Wat doet Cleanz?

Cleanz is een on-demand was- en stomerij service dat ophaalt en bezorgt waar en wanneer jij dat wilt. Je bent aan het goeie adres voor het wassen, strijken en stomen van al je kleding. Ook grote items zoals dekbedden en dekens kunnen wij voor jou reinigen. Wil je bijvoorbeeld ook de lakens laten strijken? Dan kan dat ook.

Cleanz zal binnenkort de diensten uitbreiden om je volledig te ontzorgen in het huishouden. Houd ons in de gaten!

Welke diensten biedt Cleanz aan?

Cleanz biedt 6 verschillende diensten aan:

Was service

Je was wordt gesorteerd op kleur en de juiste wasprogramma wordt gekozen. Je was wordt gedroogd en netjes gevouwen.

Stomerij service

De kledingstukken worden gecontroleerd op vlekken en waar nodig behandeld. De items worden gereinigd, gestreken en gehangen afgeleverd.

Overhemden service

De overhemden krijgen een uitgebreide behandeling en worden gecontroleerd op vlekken. De kragen en boorden worden standaard behandeld. De overhemden worden dan gereinigd en strak gestreken.

Dekbed & Deken

Grote items zoals dekbedden, dekens en matras-hoezen worden professioneel gereinigd in onze grote wasmachines. De items worden gecontroleerd, waar nodig voorbehandeld en dan gereinigd. Na de reiniging kun jij weer heerlijk slapen.

Lakenpakket

Alle lakens voor de lakenpakket service worden professioneel gereinigd en strak gestreken. Jij ontvangt je lakens schoon en gestreken weer terug bij je deur, zonder enkele moeite. Schone gestreken lakens dragen ook bij aan een goede nachtrust.

Alleen strijken

Jij wast, wij strijken. Doe je toch liever zelf de was, maar heb je een hekel aan strijken? Geen zorgen, Cleanz levert een eerste klasse strijkservice voor je kledingstukken. Alle items worden gestreken met stoom, geen hete platen! Vaarwel saaie strijkdagen.

Wat zijn jullie werktijden?

Wij halen en bezorgen van maandag t/m zaterdag van 9:00 uur t/m 20:00 uur. Je kan je ophaal- en bezorgmoment kiezen in een tijdslot van 2 uur. Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 uur t/m 17:00 uur.

Wat is jullie werkgebied?

Op dit moment zijn wij werkzaam in heel Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Zeker weten of wij ook bij jou komen? Ga naar www.cleanz.nl en meld je aan met je postcode.

Nog niet in jouw gebied? Geen zorgen, we groeien, dus houd ons in de gaten!

Wat is Cleanz Business?

Cleanz Business is de wasserij en stomerij voor bedrijven, horeca en industrie. Voor de zakelijke segment biedt Cleanz maatwerk wasoplossingen, volgens de wasbehoeftes van de klant. In combinatie met vaste ophaal- en bezorgdagen en zonder vaste contracten. Met Cleanz Business nemen wij alle waszorgen voor bedrijven uit handen.

Wat is Cleanz Charity?

Op dit moment zijn wij werkzaam in heel Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Zeker weten of wij ook bij jou komen? Ga naar www.cleanz.nl en meld je aan met je postcode.

Nog niet in jouw gebied? Geen zorgen, we groeien, dus houd ons in de gaten!

Zijn jullie duurzaam bezig?

Bij Cleanz vinden we het niet alleen belangrijk om de beste service voor je kleding te geven, maar we richten ons daarbij ook op de lange termijn, op de toekomst.

Zo doen we dat:

– Verantwoord logistiek

– Energie efficiënt

– Waterbesparend

– Recyclen

Houden jullie rekening met gezondheid en veiligheid?

Ja zeker. Vooral tegenwoordig is het belangrijk om de hygiëne en veiligheid te waarborgen. Cleanz doet dit op alle fronten waar mogelijk. Zowel voor onze klanten als voor onze teamleden houden wij richtlijnen aan om de gezondheid en veiligheid te beschermen.

Hoe werkt het?

Plaats een bestelling online: Klik op bestellen, registreer je voor de eerste keer of ga door als gast. Wij raden je wel aan om een account te maken. Dit is handig voor toekomstige bestellingen, zo hoef je geen adressen meer in te voeren en kun je alle bestellingen terug zien.

Hierna selecteer je de items die je wilt laten reinigen en vul je vervolgens het ophaal- en bezorg adres in (of je selecteert deze vanuit je favoriete adressen als je bent ingelogd).

Daarna kies je de ophaal- en bezorgdag samen met de tijdsloten die jou het beste uit komen. Tenslotte betaal je makkelijk online met iDeal, Apple Pay of creditcard.

That’s it! Je bestelling is geplaatst en je bent van je waszorgen af.

Hoe verloopt de eerste pickup?

Nadat je de bestelling hebt geplaatst, komt er een Cleanz Valet langs om je kleding op te halen op de dag en tijdslot die jij hebt gekozen. Bij je eerste bestelling ontvang je gratis je eigen persoonlijke waszak!

Aan deur wordt jouw bestelling overgezet in de Cleanz waszakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. Standaard worden de aantal items voor de stomerij- , overhemden- en strijkservice aan deur geteld en gecontroleerd met je bestelling. De wasgoed wordt achteraf op locatie gewogen om zo te checken of deze met je bestelling klopt.

Zit je wasgoed al klaar in een zak? Zorg ervoor dat je wasgoed in wegwerp zakken zitten. Bij het inpakken van je wasgoed gebruiken wij nieuwe schone zakken. Vervolgens worden deze vervoerd in Cleanz waszakken. Kleding stukken voor overhemden-, stomerij- en strijkservice worden gehangen afgeleverd.

Bij je tweede bestelling heb je de persoonlijke waszak al in huis, want die laten we bij de eerste bezorging bij je achter. Je items moeten altijd mee in je persoonlijke Cleanz waszak.

Hoe lever ik mijn kleding aan?

Indien mogelijk vragen wij voorafgaand je bestelling de kleding te sorteren over de verschillende diensten die je gekozen hebt. Voor je eerste bestelling zal de Cleanz valet wachten tot je de kleding hebt overgezet in de Cleanz zakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING.

Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten online wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Moet ik mijn was van te voren sorteren?

Nee dat hoeft niet, maar mag wel. Indien je de was niet zelf sorteert, zullen onze wasprofessionals dat uiteraard voor jou doen. Cleanz sorteert de was op de beste wijze mogelijk, maar we zijn niet verantwoordelijk voor kleur doorloop in de was.

Hou er rekening mee dat nieuwe gekleurde kledingstukken kunnen afgeven en deze dus correct moeten worden gesorteerd. Heb je een nieuw kledingstuk dat gewassen moet worden? Geef dit dan altijd online door bij het besteloverzicht via de notities/ instructies. Het is dan ook handig om dit kledingstuk in een apart zakje mee te geven, dan kunnen wij hier rekening mee houden. Indien nodig nemen wij contact met je op voor verdere behandeling.

De was zelf sorteren kan op twee verschillende manieren:

1. Stop de lichte was als eerst in de waszak en de donkere was bovenop (of andersom).

2. Lever de gescheiden was in twee (of meer) aparte wegwerpzakken aan en stop de zakken in je Cleanz waszak.

Wat gebeurt er nadat mijn bestelling is opgehaald?

Nadat we je bestelling hebben opgehaald, wordt deze gebracht naar onze Cleanz Center. Dit is de thuisbasis waar alles wordt gecontroleerd, verwerkt, gesorteerd en gereinigd.

Jouw wasgoed wordt gewogen en gecontroleerd met je bestelling. Items voor de stomerij service worden hier nogmaals geteld, gecontroleerd en gelabeld. We checken of er geen bijzonderheden zijn die eventueel gemarkeerd moeten worden.

Met het verwerkingsproces kan het voorkomen dat er misschien een andere item of een te kleine waspakket is geslecteerd. In dit geval communiceren wij dat altijd en ontvang je na akkoord een factuur per mail of een betaallink om het resterend bedrag te betalen.

Hoe weten jullie wat ik heb meegegeven?

De Cleanz valet zal aan deur de items voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice tellen. Dit wordt genoteerd en gecontroleerd met je bestelling. Zo weet jij (en wij) hoeveel items je hebt meegegeven.

Voor de standaard wasservice worden de items niet geteld, aangezien dit om grotere aantallen gaat en het niet praktisch en haalbaar is bij elke klant aan deur te tellen. Je kan er 100% vanuit gaan dat je items veilig worden vervoerd en ten alle tijden apart in gescheiden wastrommels worden gewassen en gedroogd. Nooit samen met anderen!

Moet ik vlekken aangeven in mijn kledingstukken?

Dat is zeker handig! Zo kunnen wij de vlekken makkelijk vinden en behandelen. Het is echter handiger de exacte bron van elke vlek te kennen, aangezien de beste behandeling verschilt per type vlek en stofsoort. Als je weet waar de vlek vandaan komt, laat het dan zeker weten!

Uiteraard inspecteren onze wasprofessionals bij de stomerij service en overhemden service standaard de kledingstukken op vlekken. Je kunt de notities/instructies altijd online bij je bestelling aangeven.

Hoe geef ik speciale instructies door?

De eenvoudigste manier om speciale instructies voor je bestelling door te geven, is door deze online in te vullen bij de instructies/notities tijdens het bestelproces. Deze nemen wij altijd mee in je bestelling.

Ben je vergeten deze in te vullen en wil je toch nog wat doorgeven? Stuur dan een mail naar care@cleanz.nl met je ordernummer en notities/instructies of neem contact op via de chat en wij zullen ervoor zorgen dat ze aan je bestelling worden toegevoegd.

Ontvang ik Cleanz zakken van jullie?

Ja, helemaal gratis! Bij je eerste bestelling ontvang je persoonlijke waszakken voor je was-, stomerij- en strijkgoed.

De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING. Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten online wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Wat kan ik bij Cleanz laten reinigen?

Veel! We reinigen alle soorten kledingstukken. Van sokken tot aan bruidsjurken, maar ook grote items zoals dekbedden, matras-hoezen en dekens kunnen wij op professionele wijze voor je reinigen. Heb je bedlakens die je gewassen en netjes gestreken wilt hebben? Geen probleem! Ook dat kunnen wij verzorgen.

Zijn er items die Cleanz niet reinigt?

Op dit moment zijn er een aantal items die Cleanz niet kan accepteren voor reiniging vanwege de aard van het item of het risico dat ze kunnen vormen voor ons team.

De volgende items kunnen wij niet accepteren voor reiniging:

Bepaalde grote items

– Matrassen (hoezen wel)

– Gordijnen

– Bankhoezen

– Karpetten

Deze specifieke items gaan vaak gepaard met een reinigingsproces waar een hoger risico aan zit verbonden voor een optimale reiniging en hebben daarom besloten deze voorlopig niet op te nemen in onze diensten.

 

Verontreinigde items

We accepteren geen items die besmet zijn met:

– Lichaamsvloeistoffen van een mens of huisdier

– Overmatig haar van huisdieren

– Schimmel

– Bedmijt

– Gevaarlijke chemische resten

Deze items kunnen een risico vormen voor de veiligheid van onze medewerkers en/of ze kunnen een risico vormen voor de items van andere klanten die ook in onze Cleanz Center worden gereinigd.

 

Kledingstukken voor specialistische reiniging

– Kleding met leder

– Kleding met suède

– Bont (bontjassen)

– Hoeden

– Schoenen

– Portemonnees/handtassen

– Riemen

Deze kledingstukken hebben speciale zorg nodig die buiten ons vakgebied valt.

Wij kunnen ten alle tijden besluiten een artikel niet te reinigen. Uiteraard ontvangt je het gehele bedrag van het niet gereinigde artikel retour. Je kan Cleanz altijd contacteren voor vragen over een item/kledingstuk. Stuur ons een e-mail naar care@cleanz.nl of een bericht via de chat.

Ik ben allergisch voor bepaalde soorten wasmiddelen, wat zijn mijn opties?

Je veiligheid is heel belangrijk voor ons. Er zijn 2 opties die wij aanbieden:

1. Voor onze klanten die allergisch zijn voor wasmiddelen met parfum en dergelijke stoffen, bieden wij een hypo-allergene optie aan. Zoals neutral 0% wasmiddelen. Geef dit altijd aan bij het veld instructies/notities tijdens het bestel proces.

2. Heb je liever dat wij jouw eigen wasmiddelen gebruiken die je gewend bent? Dan kan je die ook meegeven met je bestelling. Stop deze bovenop je kleding in de waszak. Onze wasprofessionals weten dan automatisch dat zij met jouw wasmiddelen moeten wassen.

Kan ik mijn eigen wasmiddel / wasverzachter meegeven?

Bij Cleanz zit alles in de prijs inbegrepen, dus ook de wasmiddel en wasverzachter. Heb je liever toch dat we jouw eigen wasmiddel/wasverzachter gebruiken? Dan kan dat zeker. Zorg er dan voor dat je de wasmiddel/wasverzachter bovenop je kleding in de Cleanz waszak legt. Zo weten onze was-proffesionals meteen dat jouw was met je eigen wasmiddel moet worden gewassen.

Krijgen jullie alle vlekken eruit?

Bij Cleanz doen we er alles aan om je vlekken eruit te krijgen. Onze wasprofessionals zijn gespecialiseerd in alle soorten vlekken, maar dat geeft helaas geen garantie dat alle vlekken eruit komen. Wat wij wel garanderen, is dat wij er alles aan zullen doen!

Tijdens het bestelproces kun je online notities/instructies aangeven. Het is dan handig om aan te geven om wat voor vlek het gaat, aangezien de beste behandeling verschilt per type vlek en stofsoort.

In sommige gevallen is een verdere behandeling van hardnekkige vlekken verbonden aan een risico. In dit geval bespreken wij dit altijd als eerst met jou voordat wij verder gaan met de behandeling.

De vlekken controle en behandeling van kledingstukken geldt niet voor de standaard Wasservice (wassen, drogen & vouwen), maar alleen voor de stomerij- en overhemden service.

Drogen jullie alles af wat ik meegeef voor de was?

Kort gezegd: Ja. Wij drogen alles wat je meegeeft voor de standaard Wasservice. We houden wel rekening met items die een kortere droogtijd nodig hebben en langere droogtijden, onze experts beoordelen dit op stofsoort.

Houd er wel rekening mee dat alle items die je meegeeft in je was geschikt zijn voor de droger. Door de grote hoeveelheden kleding die wij dagelijks verwerken, kunnen wij de care labels niet controleren van elke kledingstuk in de was. Kleding dat nooit eerder is gedroogd kan gevoelig zijn voor krimp. Dit maakt deel uit van het normale slijtageproces. Sommige fabrikanten bouwen een zekere mate van krimp in voor hun artikelen, en na verloop van tijd wordt dit meer merkbaar. Cleanz is niet aansprakelijk voor items die krimpen tijdens de standaard Wasservice.

Wil je voor je kledingstukken de beste service geven? Dan is onze stomerij service een optie: Kleding stukken die je meegeeft voor de stomerij- en overhemden service worden door onze experts wel per stuk gecontroleerd en behandeld volgens de care label en expertise. Je kledingstukken worden na de reiniging ook professioneel gestreken en op een hanger afgeleverd.

Wassen jullie mijn kleding apart?

Je kleding wordt ten alle tijden apart gewassen en gedroogd, apart van de bestellingen van andere klanten. Wij garanderen dat wij jouw wasgoed nooit met die van anderen mixen. Wij houden jouw was gescheiden, elke stap in het proces. Van het sorteren, wassen, drogen en vouwen, tot aan het inpakken van je was.

Op welke temperatuur wassen jullie?

Standaard wassen wij jouw was op 30°C graden. Heb je ook genoeg bad- en bedlakens meegegeven, dan sorteren wij deze apart van je kleding. Bad- en bedlakens moeten namelijk op een hogere temperatuur worden gewassen voor een optimale reiniging en worden zo voor 99 % verwijderd van alle huisstofmijt, bacteriën en schimmels.

Overzicht Cleanz wastemperaturen:

– Standaard kleding > 30° C graden

– Standaard kleding, extra vervuild > 40° C graden

– Bad- en bedlakens > 60° C graden

– Keuken-was, vervuild > 95° C graden

Naast deze wastemperaturen die wij in het algemeen hanteren, hebben wij ook verschillende professionele wasprogramma’s die speciaal ontwikkeld zijn voor diverse soorten items en stoffen. Onze wasprofessionals houden hier rekening mee. Een fijne was zullen wij dan ook sorteren en wassen op een fijne wasprogramma.

Wat als ik een kledingstuk heb wat alleen op handwas mag?

Kledingstukken die alleen op de handwas mogen, moeten ten alle tijden worden gekozen voor de stomerij service. Deze items voeg je per stuk aan je online-wasmand. Kledingstukken voor de handwas zijn vaak kwetsbaar voor hoge temperaturen en intensievere wasprocessen.

Onze was-professionals zullen deze items per stuk behandelen volgens de juiste behandeling-methode. De handwas kledingstukken ontvangen bij Cleanz, net zoals de stomerij items een uitgebreide behandeling zoals het behandelen van vlekken en een eerste klasse strijkservice. Je ontvang je item gestreken op een hanger terug.

Waarmee moet ik rekening houden met de standaard wasservice (wassen, drogen & vouwen)?

Waneer je jouw standaard wasgoed meegeeft aan Cleanz, is het belangrijk de onderstaande instructies te volgen:

– Zorg er altijd voor dat alle kledingstukken die je meegeeft voor de was geschikt zijn (minimaal 30° C graden) voor de was en droger. Items die alleen geschikt zijn voor de stomerij of handwas mogen niet in de standaard Wasservice. Het controleren van de care labels is de beste manier om schade te voorkomen aan je kledingstukken. Onze wasprofessionals zetten je items apart die niet geschikt zijn voor de standaard Wasservice, maar dat geeft geen garantie dat ze altijd niet geschikte items uit de was sorteren. Cleanz is niet aansprakelijk voor items die voor de verkeerde service zijn ingestuurd.

– Controleer altijd je zakken voordat je de was aan ons meegeeft. Pennen, make-up en soort gelijke items kunnen ervoor zorgen dat een deel of je hele was wordt beschadigd. Met weinig tot geen kans op het verwijderen van de nieuwe schade. In de meeste gevallen komen wij deze items wel tegen, aangezien onze was-proffesionals standaard je zakken controleren voordat ze de was in gaan. Het kan voorkomen dat deze items alsnog worden gemist, in dit geval is Cleanz niet aansprakelijk voor de eventuele schade dat is voortgekomen uit deze vergeten items. Persoonlijke items die wij tegenkomen in je was, zoals geld, sieraden en soort gelijke items worden altijd geretourneerd. Het kan voorkomen dat deze items worden gemist en verloren gaan tijdens het wasproces. Cleanz is niet aansprakelijk voor persoonlijke items die verloren gaan tijdens het wasproces.

– Wij adviseren om delicate items zoals beha’s en lingerie en soortgelijke items in een wasnetje mee te geven voor de beste wasresultaten. Dit soort items met haakjes kunnen aan de wastrommel, wasdroger of andere kledingstukken blijven haken en voor schade zorgen aan je items die wij niet kunnen voorkomen, omdat dit deel uitmaakt van de normale wasproces. Cleanz is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door items die vasthaken aan de machine of kledingstukken.

Je kan Cleanz altijd contacteren voor vragen over een item/ kledingstuk. Stuur ons een e-mail naar care@cleanz.nl of een bericht via de chat.

Wat is het verschil tussen de diensten 'Wassen, drogen & vouwen) en 'Stomerij service'?

De stomerij service omvat vlekken behandeling, reiniging en professioneel strijken. Onze “spotters” hebben tientallen jaren ervaring in het identificeren en behandelen van vlekken en zullen alles eraan doen om de vlekken uit je kleding te krijgen. Alle kledingstukken worden hier bij elke stap van het proces geïnspecteerd voordat deze worden bezorgd.

Daarentegen omvat de standaard Wasservice geen vlekken behandeling en de kledingstukken worden niet gestreken. Hier wordt alles op 30 graden gewassen, gedroogd en netjes opgevouwen. Afhankelijk van het soort wasgoed kan dat ook op 40 en 60 graden worden gewassen, handdoeken en lakens kunnen namelijk op een hogere temperatuur worden gewassen voor een optimale reiniging. Laat dat maar aan ons over!

Kan ik ook handdoeken en bedlakens meegeven met de was?

Ja dat is geen enkel probleem. De lakens worden wel alleen gewassen, gedroogd, gevouwen en niet gestreken. Wil je wel alle bedlakens netjes gestreken hebben? Bekijk dan onze lakenpakket service.

Kan ik ook mijn dekbed door jullie laten reinigen?

Ja zeker! Cleanz is gespecialiseerd in het reinigen van diverse soorten dekbedden. Denk hierbij aan donzen, synthetische en wollen dekbedden. Het professioneel laten reinigen van je dekbed/deken zorgt er voor dat de oude veerkracht en warmte isolatie herstelt en het zorgt ook voor een optimale nachtrust.

Naast het reinigen van je dekbed, reinigen wij ook dekens, matras-hoezen, slaapzakken en kussens. We hebben ook een lakenpakket service waar al je bedlakens professioneel worden gewassen en gestreken! Slaap lekker..

Wie reinigt mijn bestelling?

Cleanz! Wij zijn tot nu toe de enige echte on-demand was- en stomerij service in Nederland met de diensten in eigen beheer. Dat betekent dat wij de was niet uitbesteden aan lokale wasserettes zoals de concurrent dat wel doet.

Jouw was is onze was! Door alles in eigen beheer te verzorgen, kunnen wij de kwaliteit waarborgen en de kosten omlaagdrukken. Wij hoeven namelijk geen winstmarges bovenop de lokale wasserette prijzen te zetten.

Hoeveel wasgoed past er in de Cleanz waszak?

Cleanz levert gratis grote waszakken aan bij je eerste bestelling. In een Cleanz waszak passen ongeveer 2 volle wastrommels, wat gelijk is aan maximaal 12 kg. Wij houden rekening met je bestelling, dat betekent dat als jij bijvoorbeeld een Large waspakket selecteert (gelijk aan max. 18 kg), wij 2 Cleanz waszakken aanleveren voor je wasgoed.

Wat zijn jullie bezorgtijden?

Wij halen en bezorgen van maandag t/m zaterdag van 9:00 uur t/m 20:00 uur in tijdsloten van 2 uur.

Wat is jullie bezorg-gebied?

Op dit moment zijn wij werkzaam in heel Amsterdam, Amstelveen en Diemen. Zeker weten of wij ook bij jou komen? Ga naar www.cleanz.nl en meld je aan met je postcode.

Nog niet in jouw gebied? Geen zorgen, we groeien, dus houd ons in de gaten!

Hoe plan ik een pick-up?

Ga naar www.cleanz.nl en klik op bestellen. Meld je aan met je postcode en maak een account aan of ga door als gast. Volg verder simpel de stappen. Wij raden je wel aan om een account aan te maken. Voor toekomstige bestellingen is dit handig en ga je sneller door het bestelproces heen.

Hoe bereid ik mij voor op een pick-up?

Indien mogelijk vragen wij voorafgaand je pick-up de kleding te sorteren over de verschillende diensten die je gekozen hebt. Voor je eerste bestelling zal de Cleanz valet wachten tot je de kleding hebt overgezet in de Cleanz zakken. Je ontvangt een Laundry zak voor je standaard wasgoed en een Dry Cleaning zak voor je stoom- en strijkgoed. De zakken zijn onderaan gemarkeerd met de namen LAUNDRY en DRY CLEANING.

Kleding dat gewassen, gedroogd en gevouwen moet worden stop je in de Cleanz LAUNDRY zak en kleding stukken voor de stomerij-, overhemden- en strijkservice stop je in de Cleanz DRY CLEANING zak. Dit hou je altijd aan voor je toekomstige orders. Grote items zoals dekbedden en dekens kunnen in de LAUNDRY zak, maar moeten wel per stuk worden toegevoegd aan je bestelling.

Mocht je vragen hebben dan kan je die ook altijd stellen aan je Cleanz valet bij het ophalen van je bestelling aan deur.

Hoe ver van te voren kan ik een pick-up inplannen?

Voor nu hanteren wij minimaal 24 uur van te voren voor het plannen van een pick-up. Het systeem geeft dit automatisch aan tijdens het bestelproces. Een spoed bestelling plaatsen voor dezelfde dag of in minder dan 24 uur is helaas (nog) niet mogelijk.

Hoe snel is mijn bestelling klaar?

Voor nu hanteren wij een retourtijd van 48 uur, waarbij zondag niet meetelt en met uitzondering van feestdagen. Het systeem geeft dit automatisch aan tijdens het bestelproces. Natuurlijk kan je zelf inplannen wanneer jij de bezorging wilt, dus ook later dan 48 uur als jou dat beter uitkomt.

Het kan voorkomen dat wij wat meer tijd nodig hebben voor een bepaald kledingstuk (alleen bij de stomerij- en overhemden service). I.v.m. bijvoorbeeld een vlek die wij opnieuw moeten behandelen. In dit geval nemen wij hiervoor van te voren contact met jou op.

De bezorger zal altijd zijn best doen om je bestelling op de door jouw gekozen dag en tijdslot te bezorgen. Het kan echter onverhoopt gebeuren dat je bestelling vertraging oploopt. Denk hierbij aan drukte op de weg, afsluitingen, enzovoorts. We vragen hiervoor jouw begrip. Vertragingen worden altijd gecommuniceerd.

Kan ik mijn ophaal- en/of bezorgtijden wijzigen?

Je kan tot twee uur voor je tijdslot een bestelling wijzigen. Neem in dit geval z.s.m. contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat.

Wat als ik een ophaal- of bezorgmoment mis of op het laatste moment annuleer?

Je kunt altijd zonder extra kosten een ophaal- of bezorgmoment aanpassen of annuleren tot twee uur voor het geselecteerde tijdslot. Niet gelukt om voor de deadline de wijziging door te geven? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat, dan kijken wij samen naar de mogelijkheden.

Indien je niet hebt afgezegd of je tijden hebt gewijzigd en we staan voor een dichte deur, kunnen wij een ‘no-show fee’ van € 4,99 rekenen. Jouw Cleanz valet wordt natuurlijk door ons betaald om je bestelling op te halen of te bezorgen (zelfs als je er niet bent). De fee wordt achteraf na de bezorging gefactureerd per mail. We vragen hiervoor jouw begrip.

Is het mogelijk om mijn bestelling op een alternatief adres te laten bezorgen

Ja, zolang het alternatieve adres zich binnen ons servicegebied bevindt. Dit kan bij jouw thuisadres, op kantoor, op de sportschool of bij de buren. Het maakt niet uit, de voorwaarde is dat er iemand aanwezig is die de was meegeeft of aanneemt.

Is het mogelijk dat Cleanz mijn bestelling bij de receptie ophaalt / bezorgd?

Ja dat is mogelijk. Als je in een gebouw woont/werkt met een conciërge/receptie/portier en je bestelling daar achterlaat of wilt laten bezorgen, dan kan je dat bij de instructies/notities veld aangeven tijdens het bestelproces met bijvoorbeeld ‘Graag mijn bestelling bij de receptie bezorgen’. Wij nemen de instructies/notities altijd mee in je bestelling.

Betaal ik ophaal- en bezorgkosten?

Bij bestellingen vanaf € 29,95 rekenen wij geen ophaal- en bezorgkosten. Er is wel een minimale bestelwaarde van € 29,95. Bestellingen onder € 29,95 worden automatisch aangevuld tot aan het minimale bestelbedrag, zodat wij jouw bestelling alsnog kunnen verwerken. Wij rekenen ook geen extra service fees, omdat wij alles in eigen beheer reinigen en bezorgen.

Wie bezorgd mijn bestelling?

Cleanz Valets: Voor het bezorgen van je bestelling werken wij met eigen bezorgers. Zo hebben wij alles in eigen beheer van a tot z.

Hoe weten jullie wat ik heb meegegeven?

De Cleanz valet zal aan deur de bestelling met je doornemen. Standaard worden de aantal items voor stomerij-, overhemdenen strijkservice geteld aan deur en gecontroleerd met je bestelling. Jouw waszak voor de ‘wassen, drogen & vouwen’ service wordt bij onze Cleanz Center gewogen en gecheckt met je bestelling.

Kan ik mijn eigen tas meegeven?

Nee dat kan niet. Jouw bestelling moet altijd in Cleanz waszakken worden meegegeven die je van ons ontvangt. Deze zijn gekoppeld aan jouw gegevens. Bestellingen die niet worden meegegeven in Cleanz waszakken, kunnen niet mee. Je kan je was wel voorbereiden in wegwerpzakken en deze vervolgens in je Cleanz waszak meegeven.

Is er een minimum bestelbedrag?

Ja, wij hanteren op dit moment een minimum bestelbedrag van € 29,95. We accepteren alsnog bestellingen onder het minimum van € 29,95, maar deze worden aangevuld met een toeslag die het verschil weerspiegelt. (Met andere woorden, je betaalt minimaal € 29,95 per bestelling, zelfs als de bestelwaarde lager ligt dan € 29,95)

Hoe kan ik betalen?

Alle betalingen verlopen online via iDeal, Apple Pay of creditcard.

Wat zijn jullie prijzen?

Wist je dat Cleanz de beste on-demand was- en stomerij service prijzen heeft van Nederland? Wij verzorgen namelijk alles in eigen beheer. We hebben geen verborgen kosten en we rekenen geen service fees!

Zijn er verborgen kosten?

Absoluut niet. Er zijn geen verborgen kosten verbonden aan Cleanz. Hoewel een groot deel van onze branche wel werkt met extra kosten, zoals service fees, streven wij ernaar volledig transparant te zijn en brengen we geen extra kosten in rekening voor onze diensten.

Je kunt ons altijd contacteren voor vragen over de prijzen, facturering of betalingen, door een e-mail te sturen naar care@cleanz.nl.

Hoe kan ik een kortingscode inwisselen?

Als je een geldige kortingscode hebt, dan kun je deze direct tijdens het plaatsen van je bestelling inwisselen door in je bestelformulier op ‘Voeg kortingscode toe’ te klikken en de code in te voeren. De korting wordt vervolgens automatisch toegevoegd aan je bestelling. Je kunt maximaal 1 kortingscode gebruiken per bestelling.

Wat als ik een item mis in mijn bestelling?

Cleanz zorgt ervoor dat je bestelling altijd apart wordt behandeld, van het ophalen tot aan de bezorging. In het zeldzame geval dat er een item zoekraakt, laat het ons dan onmiddellijk weten door een e-mail te sturen naar care@cleanz.nl of door contact op te nemen via de chat. We zullen er alles aan doen om de zoekgeraakte item te traceren. Elke ontbrekende item moet binnen 24 uur na levering worden vermeld. Items worden 14 dagen na bezorging daadwerkelijk als verloren beschouwd.

Hoe wordt ik gecompenseerd als er een item verloren is?

Om een vergoeding te ontvangen moet deze binnen 24 uur na de levering van je bestelling aan ons worden gemeld, zo is de kans groot dat wij de vermiste item vinden. Elke vergoeding voor een verloren item is beperkt tot (10) keer het bedrag van de reinigingskosten met een maximum van € 100. In andere gevallen wordt dit per item beoordeeld door Cleanz. Alle claims worden geval per geval beoordeeld en beslissingen over verloren items en de vergoedingen zijn ter beoordeling van Cleanz en zijn definitief.

Cleanz is niet aansprakelijk voor verloren items zoals geld, sieraden, manchetknopen enzovoorts.

Wat als er een kledingstuk is beschadigd?

Cleanz doet er natuurlijk alles aan om schade aan je kledingstuk te voorkomen. Helaas zal elk kledingstuk, ongeacht het merk of de kwaliteit, na verloop van tijd verslijten. Er is niets dat Cleanz kan doen om dit te voorkomen of te voorspellen wanneer dit zal gebeuren. Voor schade dat voortkomt uit normale slijtage, biedt Cleanz geen vergoeding aan.

Volgens de industrienormen wordt het volgende als normale slijtage beschouwd:

– Krimp door herhaaldelijk wassen

– Kleurvervaging

– Kleine gaatjes of scheurtjes

– Knoop schade

– Verdunning van stof

– Verkleuring veroorzaakt door hygiëne

– of schoonheidsproducten (deodorant, parfum, eau de cologne)

Cleanz is ook niet aansprakelijk voor schade die ontstaat doordat bij het plaatsen van een bestelling niet de juiste dienst is geselecteerd. Bijvoorbeeld het selecteren van de wasservice in plaats van de stomerij service of wanneer items in verkeerde zakken worden meegegeven. Bijvoorbeeld wanneer kledingstukken die alleen geschikt zijn voor de stomerij service, in de wasservice zak worden geplaatst. Onze wasprofessionals zullen deze items uiteraard apart zetten bij het concluderen van een foute sortering, maar het kan zijn dat wij dit over het hoofd zien en zijn daarom niet aansprakelijk voor een verkeerde sortering van de klant.

Cleanz is evenmin aansprakelijk voor schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot losse voorwerpen zoals pennen en lippenstift.

Wat is het beleid van Cleanz voor items met kralen en pailletten?

In geval onze professionals een risico identificeren, nemen wij contact op en vragen jou ons goedkeuring te verlenen en Cleanz vrij te stellen van elke aansprakelijkheid als er schade zou optreden tijdens het reinigingsproces, aangezien er enkele risico’s zijn aan de bevestigde kralen en pailletten als gevolg van de mechanische werking van het reinigingsproces.

We nemen uiteraard alle voorzorgsmaatregelen om dergelijke kledingstukken te beschermen, door ze bijvoorbeeld binnenstebuiten te keren en ze in beschermende netzakken te doen, zodat ze niet verstrikt raken.

Wat doet Cleanz als er stomerij items in de wasservice waszak zitten?

In geval wij items tegenkomen in de wasservice die alleen geschikt zijn voor de stomerij service, zullen wij deze niet reinigen met de was. Wij zullen dan contact met je opnemen en adviseren wat het beste reinigingsmethode is voor de desbetreffende kledingstuk. Wij wachten dan op jouw goedkeuring voordat wij verder gaan met de reiniging. Als wij niets van je horen sturen wij deze ongereinigd terug met je wasservice bestelling.

Gezien de grote hoeveelheden van de bestellingen die we reinigen, kunnen we niet garanderen dat wij de kledingstukken in de wasservice die alleen voor de stomerij bestemd zijn, zullen identificeren.

Wat als de vlekken er niet uit zijn?

De vlekken controle en behandeling van kledingstukken geldt niet voor de standaard wasservice (wassen, drogen & vouwen), maar alleen voor de stomerij- en overhemden service.

Bij Cleanz doen we er alles aan om je vlekken eruit te krijgen. Onze wasprofessionals zijn gespecialiseerd in alle soorten vlekken, maar dat geeft helaas geen garantie dat alle vlekken eruit komen. Wat wij wel garanderen, is dat wij er alles aan zullen doen!

In sommige gevallen is een verdere behandeling van hardnekkige vlekken verbonden aan een risico. In dit geval bespreken wij dit altijd als eerst met jou voordat wij verder gaan met de behandeling.

Helaas zijn er vlekken die ondanks het een paar keer opnieuw behandelen niet (volledig) kunnen worden verwijderd, in dit geval leveren wij het item gereinigd en gestreken retour, ondanks de vlek die er niet uitgaat.

Wanneer is Cleanz aansprakelijk voor schade?

Cleanz is bij de volgende gevallen niet aansprakelijk:

– Voor schade die verband houdt met normale slijtage, zie de vraag hierboven voor wat normale slijtage inhoudt.

– Voor schade die ontstaat doordat niet de juiste service is geselecteerd bij het plaatsen van een bestelling. Zie de vraag hierboven voor meer informatie.

– Voor schade veroorzaakt door, maar niet beperkt tot, zaken als pennen en lippenstift.

Cleanz is bij de volgende gevallen wel aansprakelijk:

Voor alle items die buiten het bovenstaande als beschadigd worden beschouwd, zal Cleanz het item vergoeden beperkt tot (10) keer het bedrag van de reinigingskosten met een maximum van € 100. In andere gevallen wordt dit per item beoordeeld door Cleanz. Alle claims worden geval per geval beoordeeld en beslissingen over beschadigde items en de vergoedingen zijn ter beoordeling van Cleanz en zijn definitief.

Wat is het beleid van Cleanz wanneer er bestaande schade aan kleding wordt geconstateerd?

In geval onze professionals bestaande schade ontdekken en een risico bestaat op verdere schade tijdens het reinigingsproces, nemen wij contact op en vragen jou ons goedkeuring te verlenen en Cleanz vrij te stellen van elke aansprakelijkheid als er verdere schade zou optreden tijdens het reinigingsproces. Hierdoor kan de bezorg datum enkele dagen vertraging oplopen.

Wat is het beleid van Cleanz bij verkleuring in de wasservice?

Voor de dienst wasservice (wassen,drogen & vouwen) is het mogelijk de sortering zelf te doen of deze aan Cleanz over te laten. Cleanz sorteert de was op de beste wijze mogelijk, maar we zijn niet verantwoordelijk voor kleur doorloop in de was.

Hou er rekening mee dat nieuwe gekleurde kledingstukken kunnen afgeven en deze dus correct moeten worden gesorteerd. Heb je een nieuw kledingstuk dat gewassen moet worden? Geef dit dan altijd online door bij het besteloverzicht via de notities/ instructies. Het is dan ook handig om dit kledingstuk in een apart zakje mee te geven, dan kunnen wij hier rekening mee houden. Indien nodig nemen wij contact met je op voor verdere behandeling.

De was zelf sorteren kan op twee verschillende manieren:

1. Stop de lichte was als eerst in de waszak en de donkere was bovenop (of andersom).

2. Lever de gescheiden was in twee (of meer) aparte wegwerpzakken aan en stop de zakken in je Cleanz waszak.

Wat gebeurt er met mijn bestelling als Cleanz niet de mogelijkheid krijgt deze te bezorgen?

In het zeldzame geval dat een klant de levering annuleert en geen nieuwe afspraak maakt, nemen we regelmatig contact met je op via telefoon en daarna e-mailherinneringen gedurende maximaal 3 maanden. Als we na 3 maanden nog steeds niet in staat zijn om je bestelling te bezorgen, doneren we de kleding namens die klant aan een lokaal goed doel.

Wat gebeurt er als Cleanz voor een dichte deur staat bij de bezorging?

Je kunt altijd zonder extra kosten een ophaal- of bezorgmoment aanpassen of annuleren tot twee uur voor het geselecteerde tijdslot. Niet gelukt om voor de deadline de wijziging door te geven? Neem dan direct contact op met onze klantenservice via e-mail naar care@cleanz.nl of stuur ons een bericht via de chat, dan kijken wij samen naar de mogelijkheden.

Indien je niet hebt afgezegd of je tijden hebt gewijzigd en we staan voor een dichte deur, kunnen wij een ‘no-show fee’ van € 4,99 rekenen. Jouw Cleanz valet wordt natuurlijk door ons betaald om je bestelling op te halen of te bezorgen (zelfs als je er niet bent). De fee wordt achteraf na de bezorging gefactureerd per mail. We vragen hiervoor jouw begrip.

Wat doet Cleanz als er een item wordt geïdentificeerd met kans op kleur doorloop?

In geval wij items tegenkomen met kans op kleur doorloop zullen wij contact met je opnemen en in overleg bepalen wat de verdere procedure zal zijn. Het kan ook zijn dat wij de item retour leveren zonder reiniging, ondanks je ons goedkeuring hebt verleend en ons vrij hebt gesteld van elke aansprakelijkheid. Omdat ze een risico kunnen vormen voor andere kledingstukken die tegelijkertijd worden gereinigd. Wij zullen dan het bedrag van de reiniging terug storten op je rekening.

Is je vraag niet beantwoord? Contact ons hier.